--

Oavsett vad så är du något av det absolut bästa och vackraste i mitt liv, och aldrig förr har någon gjort så mycket för mig som du.♥
 
Vad jag är trött på är att folk dömer Justin utan att tänka sig för. Att folk kastar sina åsikter omkring sig innan de tagit reda på fakta. Att folk hackar på honom bara för att han är den största i världen just nu. Vart fan är föräldrarna, är det inte deras jobb att uppfostra deras barn till att inte döma folk? Blir. Så. Jävla. Trött. Folk snackar om hur ''ful'' han är och hur ''dålig han är på att sjunga'' (ganska roligt då han är nominerad till världens sexigaste man och vunnit priser för världens bästa manliga artist), vad folk inte nämner är att han besöker sina sjuka fans på sjukhusen. Att han stannar på gatan när hans fans kommer fram till honom. Att han förändrar folks liv. Att han fått tjejer att sluta skära sig. Att han skänkt flera miljoner till folk som behöver det. Jag skulle kunna fortsätta hela natten med bra saker han gjort/gör, men för att denna texten inte ska bli alltför lång så får jag göra listan lite kort.
 
Jag respekterar att folk väljer att inte lyssna på Justins musik, för alla kan inte tycka den är bra. Alla kan inte ha samma stil och smak och så enkelt är det. Men när folk säger att han ''suger'' och att han ''förtjänar att dö'' så vill jag bara gråta för mänskligheten. Tänk om folk kunde lägga all denna energi som de lägger på att hata Justin på något annat, som till exempel själva skänka pengar/saker till de som behöver det. Det är så sorgligt att folk faktiskt kan bli så avundsjuka att de vill döda en person. Vad som är ännu sorgligare är att jag som belieber hela tiden får höra hur dålig min idol är. Folk har inte ens tillräckligt mycket vett i huvudet för att låta mig tycka vad jag vill. Jag har tagit avstånd från ''vänner'' för att de säger att Justin och alla beliebers borde dö. Vem fan säger ens sånt? Jag blir så trött.
 
Och nu när jag skrivit en hel roman (och ändå är inte ens alla mina tankar i texten här ovan) så ska jag lägga mig. Tänk om jag kunde vakna upp till en bättre värld i morgon, utan hat och utan förutfattade meningar. Men hur stor är den risken lixom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag som inte ens är världens största fan av Justin hatar också såna människor. Folk håller på så med 1D också, säger att dom suger, är bögar osv! Dom är bar jävligt avundsjuka för att dom förändrat världen och inte dom som hatar gjort de. Blir så trött -.-<3

Svar: eller hur. man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta, om man ska tycka synd om dom eller bara vara förbannad. blir så trött. tur att de finns en del av oss som har vett i huvudet i alla fall <3
Ebba

2012-12-02 @ 22:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0