Det var just här jag stod för några år sedan, trevandes vid kanten


Gina Tricot
Extremt snygg och seriös bild såhär på kvällskvisten, men vad gör det när man i alla fall ser mössan och halsduken? Ingenting. Åh vad jag kommer mysa ihjäl mig med dessa i vinter. Nu fattas bara matchande jacka och vantar, vart jag nu ska få tag på det. Hmm.


Plattade mitt hår sådär omsorgsfullt och glatt i morse då jag för en gångs skull hade tid, när jag sedan gick utanför ytterdörren öste regnet ner. Hade ingen ork att öppna väskan och rota fram mitt paraply då alla mina böcker skulle bli blöta då, så i stället fick jag gå ännu en dag med håret i krullar åt alla håll och kanter. Sorgligt men sant. Efter skolan gick jag och Hanna till biblioteket och lånade oss varsin klassiker till svenskan. Sedan gick vi hem för att beställa hem pizza. 45 minuter för sent kommer ''pizzabudet'' och plingar på vår dörr, ger oss en kall pizza och rycker hundralappen ur handen på mig och någon sekund senare har han åkt iväg. Kvar står jag och Hanna och fattar ingenting. Besvikna, förbannade och irriterade äter vi upp vår pizza som för övrigt inte alls var så vi ville ha den, sedan ringer vi vår hemliga bodyguard och låter han åka till pizzerian och ge dom en utskällning. Aldrig mer ska vi beställa pizza därifrån. Arg varg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0