TURKIET 2011

Min turkietresa har varit riktigt jävla fantastisk. Helt sjukt hur bra det var egentligen. Har väll inte sådär jätte mycket ork till att skriva egentligen så de får bli en liten snabb ''genomgång'' om vad som hände in tha Turkland.

Torsdag: Gick upp vid 03:00 och vid 03:30 åkte vi till Göteborg. Flyget tog ca 4 timmar och sedan tog det ytterligare 2 timmar med bussen till hotellet. Väl framme gick vi och kikade lite i affärer och käkade på en go restaurang. Sedan gick vi tjejer på ''Turkish Bath'' vilket var ett slags spa. Oslagbart!


Fredag: Vi hängde på stranden hela förmiddagen och sedan blev de lite shopping innan middagen. En servitris presenterade sig som Marcus och gav mig en ros som han gjort av en servett. På bladet skrev han ''Varför är du mycket söt? ♥'' och vi aaw:ade lite allihopa. Sedan tog vi en taxi in till ''city'' där vi tog lite drinkar eftersom mamma fyllde år. Sedan på hotellet kom ''Marcus'' fram till mig och frågade om jag kunde hjälpa honom att bära bord så de gjorde jag. Blev lite prat och sedan fick jag ett plasthjärta och en drink av honom. Haha cute!



Lördag: Vid frukosten sa ''Marcus'' att det var hans hjärta och jag var tvungen att ta hand om det. Jag skrattade jag lovade. Låg i skuggan hela förmiddagen då jag bränt mig som satan. Kändes lite segt då dom andra låg i solen och blev bruna. Vart lite smått förbannad men men! Gick tillbaka till hotellet runt 3 och då somnade jag en stund innan maten. ''Ebbaaah!'' hördes det när vi åt och där stod Marcus. Fick ett armand (som nu sitter runt min handled) och en lapp där det stod ''you have very nice eyes! ♥'' av honom. Haha så gullig. Innan vi gick och la oss tog vi en promenad in till stan för lite shopping.

Söndag: Efter frukosten låg vi på stranden, sedan gick vi och kikade i lite affärer. Satt sedan nere på hotellet och spelade kort resten av kvällen.


Måndag: Låg på stranden hela förmiddagen. På kvällen vart det ''turkisk afton'' på hotellet så det vart bl.a. modevisning, en jonglör, turkisk dans och magdans. Trevligt värre


Tisdag: En minibuss kom och plockade upp oss på morgonen och förde oss till en stor butik full med skinnjackor. Vi gick runt och kikade lite och sedan körde dom oss till stranden där vi stekte. Sen vart det middag och sen gick vi på marknad.

Onsdag: Låg på stranden. Åt middag på en restaurang. Hängde vid poolen med Anna och Julia. Skrattade åt ''Marcus'' som ropade ''ääääälskling!!!'' så fort han såg mig. Sen käkade vi och det visade sig att ''Marcus'' inte alls hette Marcus. Haha! Sa hejdå till alla på hotellet och sedan gick vi och la oss.


Torsdag: Gick upp extra tidigt för att packa allt. Lämnade Alanya bakom oss och därefter även Antalya. Vi bytte ut 45 grader mot kalla skitsverige med regn. Kändes väll inte så värst bra. Sov mig igenom ungefär hela flygresan. Kom hem runt 7.


Är sjukt trött så jag hade tänkt att krypa ner i min säng och kolla på OC nu. Hade jag varit på hotellet nu hade jag stått på balkongen och kollat ner på dom som sprang runt där under. Och jag hade skrattat och sedan gått och lagt mig. Åh vilken ångest jag har. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0