Sweden

Hej på er! :D Nu är jag tillbaka i Sverige efter några mysiga dagar i Danmark med Anna, farmor, farfar & Marcus.
I onsdags kom vi med båten till Fredrikshavn rätt tidigt så vi gick runt där och kikade lite innan vi åkte till hotellet. Våran lilla lägenhet var jätte mysig! Ska visa bilder på den senare :) Efter det att vi packat upp var det redan kväll och vi gick till badet och var där i några timmar. Resten av kvällen var vi i lägenheten och hade ''party'' som Marcus kallade det. Dvs myskväll med godis och chips haha ;)
I torsdags gick vi lite på stan innan vi åkte vidare till Nordsjömuseet, eftersom att Marcus inte varit där innan tyckte vi att han skulle få se det så det var bara att åka dit! Det var lika häftigt som förra gången, är det någon som varit där? Om inte, så måste ni åka dit om ni är i Danmark! Det är en riktigt häftig upplevelse och jag har tagit mängder med kort haha!
Igår var vi sånna typiska turister som åkte runt och fotade. Först åkte vi till en fyr och tog en massor med kort och sedan åkte vi vidare mot Grenen. För er som inte vet vad det är så är Grenen en udde, längst ut på Skagens Odde norr om Skagen, som utgör den nordöstligaste delen av Jylland. Vid Grenen möts två hav – Skagerrak och Kattegatt – vilket kan ses på böljorna som kommer in från varje sida. Sammanflödet skapar våldsamma strömförhållanden, därför är det livsfarligt och strängt förbjudet att bada där. Däremot får besökare prova att stå med en fot i Skagerrak och en fot i Kattegatt. (Text kopierad från Wikipedia)
Tyvärr dog min kamera precis innan vi klev ur bilen så jag tog inga bilder alls, men det gjorde Anna så jag ska försöka få henne att skicka dom till mig! :)
Efter besöket vid Grenen åkte vi vidare in till stan där vi gick resten av dagen innan det blev dags att åka tillbaka till hotellet.
Idag gick vi upp vid 7(!!) för att packa snabbt som tusan och sedan åka in till Fredrikshavn för att shoppa lite innan båten gick. Vid halv fem var vi framme i Göteborg och lite efter sex var jag hemma. Har inte packat upp ännu så ska strax göra det! 
Vad fick jag köpt då? Inte alls mycket alls, nästan ingenting. Hade bara med mig 200 kronor eftersom att jag försöker spara så mycket med pengar som möjligt till det att jag åker till Stockholm.
Köpte mig en pälsväst, ett rött nagellack & body butter (som luktar fruktansvärt gott!!). Inte mycket alls som sagt ;) Förälskade mig i en mysig liten klädaffär som låg inne i Fredrikshavn, hade helst tagit med mig alla kläder hem men det går ju inte. Ska försöka spara pengar (efter det att jag slösat upp allting i Stockholm) och tjata på mamma att vi ska åka dit över en dag så jag kan få köpt lite snyggt ;)

Usch vilken lång text detta blev, men jaja. Jag är hemma i alla fall och snart kommer det bilder!! :D


Grenen
Bilder från Google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0