The only thing I have to do in life is die. Everything else is a choise.


''One day your life will flash before your eyes. Make sure it's worth watching.''

Någon dag innan nyårsafton satt jag ensam på mitt rum med låt efter låt rullandes i bakgrunden, i mitt huvud virvlade tankar om året som varit och jag funderade över vilka nyårslöften jag skulle ha.
Någonting som varit en av mina största svagheter är att jag är alldeles för feg för att stå på mig. Om jag till exempel får reda på att någon pratar bakom ryggen på mig så gömmer jag mig hemma och gråter i stället för att prata med personen i fråga. Då detta endast straffar mig själv är något jag tänkt på, men aldrig orkat göra någonting åt.

Därför bestämde jag mig för att jag skulle ha ett motto att leva efter hela 2012. Jag var säker på att jag ville lämna allting bakom mig och börja om på nytt. I stället för att hålla käften så vill jag kunna yttra mig om mina tankar utan att vara det minsta osäker. Jag vill känna att jag också spelar någon roll, att jag också räknas. Jag vill bli en bättre människa och för att kunna bli det så måste jag ändra mina åsikter angående mitt sätt att leva och min synvinkel på livet.

När dagen gick mot sitt slut hade jag hittat en hel bunt med olika texter och motton, jag skrev ner några och när jag vaknade dagen efter kändes det som om att flera kilon lyfts från mina axlar. Jag började se annorlunda på livet, jag uppskattade vad jag hade och tog ingenting för givet. Jag har börjat se varje problem som en utmaning och jag har satt upp mål för mig själv.

Vid 23:58 stod jag och mina vänner ute på gatan och sade farväl till 2011 och allt som varit. Jag såg fram emot att klockan skulle bli 00:00 för jag visste att 2012 skulle bli mitt år. Jag vet att detta år, som alla andra, kommer ha motgångar. Jag vet att jag kommer gråta och känna mig hopplös. Men jag vet också att jag växt som person pga all skit jag fått utstå och varit med om, i och med det så vet jag iprincip hur jag ska resa mig upp och hur jag ska läka.

Under 2011 hade jag flera olika saker som hängde över mig, men det var speciellt en sak som jag visste skulle följa med mig till 2012. Då detta verkligen var ett problem och fick mig att må skit dålig rent ut sagt så ville jag bli av med det så fort som möjligt. Något av det första jag gjorde 2012 var att få detta gjort och har nu lämnat det bakom mig.

Nu när jag mår såhär bra känns det helt sjukt att jag gått runt och mått så dåligt utan att veta vad jag ska göra åt det. Men jag vet nu, vet vad som är bäst för mig och hur jag ska kunna gå vidare. Och det är ju huvudsaken, right?
''If you wanna fly, you've got to give up the shit that weighs you down.''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0