Nu tvättar jag mitt lik för att slippa åka dit



''Att förstöra för sig själv är det enklaste i livet.''
Sitter på samma plats som jag gjort inprincip hela kvällen. Egentligen borde jag ha gjort min tyska och mejla de företagen där jag vill praoa, men icke. Söker runt på weheartit, läser mina gamla modetidningar, läser bloggar och lyssnar på finfin musik. Mitt huvud går på högvarv och ungefär en miljon olika tankar cirkulerar runt omkring där inne. Jag vet vad jag vill i mitt liv, men jag vet inte hur jag ska komma dit. Varje måndag- och onsdagsmorgon tjatar våra mentorer på oss att vi går i nian nu och att vi måste ta tag i skolan för att få bra betyg. Vi har inte haft ett enda prov än och ändå sliter jag snart av mitt hår för jag lever i sån panik. Jag har så stora förhoppningar på mig själv, jag måste få höga betyg och en bra utbildning. Inprincip så har jag hela min framtid planerad i detalj, jag måste bara komma på hur jag ska kunna koppla av och lägga mina känslor åt sidan de gånger då jag måste koncentrera mig på skolan. För jo men visst ska jag det. Jag ska visa mina lärare att jo jag kan visst, jag ska visa mina föräldrar, mina vänner som säger att jag har för högra drömmar men framför allt ska jag visa mig själv. Jag kommer klara detta. Vill man någonting tillräckligt mycket och är beredd att lägga ner all sin tid och hela sin själ på att komma dit så kommer man förr eller senare lyckas. I'm gonna make it.

Nu kryper jag ner i min goa säng och taggar ännu en lång skoldag, men vad gör man inte? Godnatt underbara ni


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0