Whatever, fuck it.


På något underligt sätt lyckas jag alltid kliva ur sängen på morgonen (någon timma efter de att larmet ringde för första gången, men jag kommer ju upp i alla fall), jag stressar mig igenom hela morgonen, i sista stund lyckas jag sätta på mig dedär leendet som alla är vana vid att se och sedan kliver jag ut genom dörren. Springer ner till korsningen och trotts att jag är 10 minuter sen står Elin och Amanda där. Dag efter dag, vecka efter vecka. Vi småspringer till skolan och ungefär halva vägen får jag höra att jag måste börja gå upp tidigare osv, vi hinner precis in i klassrummet innan dörren stängs och sedan rullar dagen på. I stället för att vara aktiv sitter jag för det mesta och stirrar ut genom fönstret. Sedan går jag hem, skrattar lite, duschar, kollar på tv, skriver ner mina tankar och går jag lägger mig. Varje dag är den andre lik. Kul liv.

Längtar till onsdag som en galning, så mycket att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Förhoppningsvis stannar jag kvar här och faktiskt får uppleva onsdag. Ska nu krypa ner i min underbara säng och sova gott tills det att klockan ringer. Och sedan börjar allting om igen. En fantasilös och trött tjej säger godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0