''Innan våra båtar sjunker i en ocean av tårar''

När min lärare gav mig SO-uppgiften sa jag: ''Det här blir roligt!''. Anledningen till att jag sa det är för att jag blir väldigt engagerad i det som jag skriver om, jag har så många olika tankar och synvinklar så de brukar bli en hel del att skriva. Jag älskar att skriva, jag har ju gjort det hela mitt liv. Jag gillar att man kan låta sina tankar rinna ner i fingertopparna och dela med sig av allting till flera miljontals andra människor. Hur som helst, när min lärare alltså förklarade för mig vad som skulle göras så visste jag inte alls vad Afrikas horn var. Jag vet inte hur jag kunnat missa det, men på något underligt sätt har jag ju tydligen gått andra vägar än de som alla andra gått. Började lyssna på låten för att komma in i själva uppgiften, lyssnade sisådär ca 5-6 gånger innan jag googlade på ''Afrikas horn''. Fick upp så mycket information, så många bilder, videor och texter. Det gör så ont i hjärtat. Jag vill inte göra denna dumma uppgiften. Jag vill sälja allt jag äger och skänka pengarna till de som svälter. Jag vill bara gråta. Har försökt skriva, har skrivit så många olika meningar som ska vara början på min uppsats, men nu sitter jag här tomhänt. Jag är så mållös, jag får inte fram någonting. Jag är tom i huvudet men full av sorg i hjärtat. Vad fan skriver man? Hur börjar man? Jag vill inte sitta här, vill inte vara ung och dum, vill inte se hur dom lider utan att kunna göra någonting åt det. Jag vill ju vara där på plats, sitta bredvid dom och kunna hjälpa dom och göra allting bra. Men hur fan börjar man?

Kommer inte blogga någonting mer idag. Ska försöka hitta min inspiration och göra klart min uppgift. Nästa vecka ska jag försöka jobba som tusan så jag får sparat ihop lite pengar som jag kan skänka. Bra, då blir det ju en början i alla fall.
Livlöst inlägg utan bilder men de är så det blir ibland. I stället är inlägget fullt av smärta, sorg och tankar. Nu ska jag gråta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0