Hyperaktiva tankar som virvlar runt i höstmörkret

"Kommer inte blogga någonting mer idag." skrev jag, fyllde några fler rader med bokstäver och stängde sedan av datorn. Gjorde mig en kopp varm choklad, satte mig i soffan och kollade på Svenska hollywoodfruar med mamma och Anna.

Och nu ligger jag här i min varma, mjuka säng och jo men visst bloggar jag. Har sån kick i hela kroppen så vill springa runt och få gjort allt som behövs göras. Något jag är bra på är att skjuta undan saker så att jag måste stressa med det precis innan det ska vara klart. Eller, "bra" skriver jag, men det är ju inte så speciellt bra egentligen.

Hur som helst, vad är det jag vill ha sagt med detta kvällsinlägget då? Jag vet inte är svaret på den frågan. Kanske ville jag visa för mig själv att man inte kan skriva mer idag, för senare kanske man gör det ändå. Eller så ville jag bara få ner mina virriga tankar, svart på vitt. För övrigt har jag en go träningsvärk i hela kroppen, skönt. Eller?

Tråkigt och onödigt inlägg, tur att detta är mer som en dagbok än en blogg, så egentligen får jag ju göra lite som jag vill. Jag behöver ju inte förklara någonting, det enda jag behöver göra ät att skriva. Men vi människor vill inte vara så enkla som vi egentligen är, vi vill ha mer och vara bättre. Jag är ingen undantag. Förvirrande inlägg, inte sant? Alla underliga tankar besöker mig om kvällarna då John Blund kommer för sent, vilket han har börjat göra nu de sista, illa. Får väl tvinga mig själv att sova då, med eller utan Johns hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0