2 – Mina föräldrar


Min mamma heter Martina och min pappa heter Johan. Dom är 39 år, fyller 40 i sommar.
Mamma är väll en sån där typisk kreativ människa. Hon gillar att fixa och pyssla själv och hon är hur bra som helst på att måla. Hon har målat flera tavlor som vi har här i huset. Hon tycker om att vara ute och gå och att resa. Vad finns det att säga mer om henne? Hon är en underbar mamma som alltid lyssnar och förstår om det är någonting. Hon fixar alltid så att saker blir bra och hon kan få en hemsk dag till underbar bara genom att vara på bra humör. Är hon på bra humör blir oftast hennes omgivning det också. När hon ler lyser allting upp. Världens finaste mamma helt enkelt!
Pappa jobbar delvis hemma och delvis i Stockholm och det är tack vare att han jobbat där så mycket som jag har sånt starkt band till den vackra staden. Pappa är en typsik teknikmänniska som kan allt om teknik, tex datorer osv. Han pushar alltid mig och Anna till att spela fotboll och det är tack vare honom jag fortfarande spelar, för när allt varit jobbigt är det han som fått mig till att fortsätta. Han är en underbar pappa, mår man inte bra springer han runt i huset och fixar alvedon, vatten, vetekudde osv. Han bryr sig alltid om hur man mår och frågar om han ser att någonting är fel. Ibland lever han lite på stenåldern och kan säga saker som jag och Anna inte tycker är det minsta roligt så sitter han själv och skrattar hur mycket som helst, men det är en av dom gulliga sakerna med honom.
Jag vet inte riktigt vad det mer finns att säga, jag älskar mina föräldrar så fruktansvärt mycket och det är tack vare dom jag är den jag är idag♥

Kommentarer
Postat av: Johan

Du är en underbar dotter! Ålskar dig!

2011-02-21 @ 22:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0